Vil du arbejde med udenlandske og danske virksomheder? Har du erfaringer med moms, regnskab eller revision?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Skal din indsigt i moms, regnskab eller revision bruges i et nyt og spændende job? Har du lyst til en udviklende stilling, hvor du arbejder med udenlandske og danske virksomheder og deres angivelse til Danmark? Så er du måske vores nye kollega.

I denne stilling får du udfordrende opgaver, som du i høj grad tilrettelægger selvstændigt. Du får sparring med dygtige og ansvarsbevidste kolleger og bliver en del af en arbejdsplads, der lægger vægt på god trivsel og en uhøjtidelig omgangstone.

Lasse Haberlandt, 27 år og fuldmægtig i enheden beskriver det således:

”Jeg startede i februar og kom med en baggrund indenfor revision samt en HD(R). Dengang havde jeg faktisk en lille bekymring om, hvorvidt jeg kunne blive låst i min udvikling og kun ville specialisere mig i momsviden. Det viste sig hurtigt at være forkert. Jeg udvikler væsentligt flere kompetencer og færdigheder end bare momsviden. Samtidig får jeg mulighed for at bruge min naturlige nysgerrighed i forbindelse med kontrolarbejdet.

Jeg føler, at jeg gør en stor forskel i mit daglige arbejde, da jeg er med til at bidrage til velfærdssamfundet. Og så har jeg aldrig tidligere oplevet en fleksibilitet, som i Skattestyrelsen angående balancen mellem arbejde og fritid. På den måde føler jeg, at jeg yder mit bedste på begge fronter.”

Din profil
Det er en fordel, hvis du har erfaring med momsområdet og selvstændigt kan håndtere faglige problemstillinger. Du har en teoretisk baggrund som skatterevisor, professionsbachelor i skat, en revisionsmæssig uddannelse som cand.merc.aud., HD-regnskab eller lignende.

Desuden ser vi gerne, at du:

  • kan gennemskue komplekse problemstillinger
  • er detalje- og kvalitetsbevidst
  • er god til at kommunikere skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk

Din nye arbejdsplads
Vi kontrollerer, at udenlandske virksomheder får udbetalt momsrefusion på et korrekt grundlag, samt at udenlandske virksomheder generelt registreres korrekt i Danmark. Det foregår i tæt samarbejde med kolleger, virksomheder og deres repræsentanter.

Du bliver en del af Registrering og e-handel, som organisatorisk er en del af Erhverv, Skattestyrelsen. Ud over stor selvstændighed, faglige udfordringer, sparring og vidensdeling, har vi fokus på det gode kollegaskab og et humoristisk arbejdsmiljø, så det er rart at møde på arbejde.

Vi lægger vægt på at udføre vores arbejdsopgaver ordentligt og på et højt fagligt niveau, da vi er en vigtig del af løsningen af skatteforvaltningens primære opgaver, som er finansieringen af det danske velfærdssamfund.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 17. august 2023. Spørgsmål besvares gerne af specialkonsulent Dorthe Pia Jensen på telefon 72 38 94 45.

Vi holder løbende samtaler. Forud for ansættelse indhenter vi referencer og straffeattest.

Tiltrædelse snarest muligt eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Chr. X’s Vej 22, 6100 Haderslev.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Haderslev, Christian X's Vej 22, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171050&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5880956

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet