BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kom og vær med til at understøtte sagsbehandlernes arbejde i værdiansættelse af ejendomme i Vurderingsstyrelsen. Vi tilbyder høj faglighed, alsidighed og et godt arbejdsmiljø med engagerede kolleger.
Vær med til at understøtte og sikre korrekt sagsbehandling
Vores kontor, Administrationsgrundlag og test, består af 14 medarbejdere og en kontorchef. Vi har forskellige fagligheder, men drives alle af at understøtte sagsbehandlingen i Vurderingsstyrelsen, bl.a. i form af optimering, implementering og test af administrationsgrundlaget.
Administrationsgrundlaget omfatter bl.a. instrukser og begrundelsesskabeloner, som udgør en grundsten i sagsbehandlernes arbejde med de nye vurderinger. Vores arbejde med administrationsgrundlaget udvikler sig derfor konstant i takt med, at sagsbehandlerne behandler flere kategorier af ejendomme.
Som en del af vores team, skal du særligt bidrage med:
- optimering af administrationsgrundlag i form af bl.a. instrukser og begrundelsesskabeloner.
- juridisk og vurderingsfaglig vurdering af ændringsforslag fra sagsbehandlere.
- juridisk og vurderingsfaglig analyse og kvalificering af, hvordan faglige afklaringer skal indvirke på administrationsgrundlaget.
- udarbejdelse og implementering af ændringer.
- understøttelse af tests, hvor sagsbehandlere afprøver nyt administrationsgrundlag, før opgaven frigives til sagsbehandlerne.
- kravsstillelse til den løbende udvikling af ejendomsvurderingssystemet.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har en juridisk baggrund, fx cand.jur. eller cand.merc.(jur.), med et solidt juridisk fagligt fundament. Erfaring med forvaltningsret samt kendskab til ejendomsvurderingsloven og skatteforvaltningsloven er en fordel, men ikke et krav.
Det er også en fordel, hvis du besidder en faglighed inden for ejendomsvurderinger, eller har erfaring med at arbejde med administrationsgrundlag. Det væsentligste er dog, at du ønsker at specialisere dig inden for vores faglige område og har stærke samarbejdsevner.
Du vil derfor trives bedst i stillingen, hvis du:
- formår at formidle komplicerede juridiske problemstillinger på en enkel og tilgængelig måde.
- kan se på tværs af et omfattende administrationsgrundlag med blik for sammenhænge og afhængigheder.
- har evnen til at sætte dig ind i sagsbehandlernes arbejde med ejendomsvurderingerne.
- har evnen til at se ændringer i administrationsgrundlaget i et større billede.
- har en proaktiv, analytisk og nysgerrig tilgang til dine arbejdsopgaver og er bevidst om værdien i et tæt og konstruktivt tværfagligt samarbejde.
Du bliver en del af koordineringskontoret Administrationsgrundlag og test, som organisatorisk ligger i Ejendomsvurderingscenter 2 i Haderslev. Kontoret har en bred berøringsflade, og hver eneste medarbejder spiller en vigtig rolle i hverdagen, hvor vi altid er klar til at hjælpe hinanden.
”Da jeg startede i kontoret, blev jeg mødt af åbne og venlige kolleger. Jeg følte mig hurtigt rustet til at løse opgaverne takket være den stærke faglige sparring og vidensdeling på tværs af kontorets forskellige fagligheder. Den store samarbejdsvilje i kontoret har overrasket mig positivt: Der er nemlig altid tid til at hjælpe hinanden og støtte op om fælles mål. Tempoet er højt, og opgaverne mangeartede, så dagene er sjældent ens, og der er gode muligheder for at udvikle sig. Det er fedt at være en del af et team, hvor både faglighed og trivsel er i fokus,” fortæller Julie Christiansen, som startede i kontoret 1. januar 2024.
Vi har ansvaret for at videreudvikle og optimere administrationsgrundlaget, som beskriver den manuelle sagsbehandling og dermed understøtter ensartetheden. En anden af vores kerneopgaver er at facilitere tests af nye opgaver, før de sættes i drift hos sagsbehandlerne. Formålet med disse tests er primært at afprøve, hvordan administrationsgrundlaget fungerer i praksis og identificere eventuelle ændringsbehov.
Vi bidrager desuden med løbende test og kravsstillelse til udviklingen af ejendomsvurderingssystemet.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis hurtigst muligt og senest d. 24. juni kl. 12.00 2024 via linket ”Søg stillingen”. Vi forventer at afholde samtalerne løbende med forventet ansættelse 1. september eller snarest herefter.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette G Thomsen på tlf.nr. 72 38 88 26 eller souschef Kristian Nørr Olsen på tlf.nr. 72 37 27 49.
Der kan indgå en logik- og personanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er enten Chr. X’s Vej 22, 6100 Haderslev eller Brændgårdvej 10, 5700 Herning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Haderslev, Christian X's Vej, 6100 Haderslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6063195