Teamleder for Team Dagpenge og Virksomhedsservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du som leder optaget af, hvem vi er her for?  Og drives af arbejdet med trivsel, samarbejde og stærke løsninger til glæde for borgere, virksomheder og medarbejdere? Så er det nu, du skal slå til! 

Vi søger en engageret og resultatorienteret teamleder til at lede vores 16 dynamiske medarbejdere i Team Dagpenge og Virksomhedsservice. Og når vi skriver dynamiske, ja så mener vi det faktisk, for her er fart over feltet! Som teamleder vil du spille en central rolle i at agere playmaker og sikre effektiv drift i et omskifteligt fagligt miljø. Vi leder efter en kandidat, der er et fagligt fyrtårn og samtidig har en stærk resultatorientering og derfor forstår, at navigere efter de udsving der er på arbejdsmarkedet. 

Ansvarsområder:

  • Virksomhedsservice: Vores mål er, at vi fortsat er en attraktiv rekrutteringspartner for virksomhederne – vi hjælper med at skaffe den arbejdskraft, de har behov for. I Virksomhedsservice er rekruttering og match derfor nøgleopgaver. Det gode match mellem kandidat og virksomhed er altid vores mål, uanset om der er tale om ordinære job, fleksjob, løntilskud, voksenlærlinge, isbryderordning eller andet til borgere med særlige behov. Virksomhedsservice er virksomhedernes direkte indgang til jobcentret og vores gode samarbejde med virksomhederne værner vi meget om! 
  • Dagpenge: Teamets hovedopgave er at hjælpe ledige borgere i varig beskæftigelse. Dette sker i tæt samarbejde med den enkelte borger, a-kasser, virksomheder og virksomhedskonsulenter. Vi lægger stor vægt på, at borger tager ansvar og er aktive i deres jobsøgning. Vi sætter alle muligheder og relevante redskaber i spil og du har derfor stor indsigt i behov og muligheder for opkvalificering. På dette område prioriterer vi et særligt tæt samarbejde med a-kasser og Sygedagpengeteamet. Vores tilgang til borgerne er, at vi møder dem med, hvad de har behov for, respekt og ordentlighed for at skabe udvikling i samarbejdet med fokus på den jobrettede indsats.  

Du er således ansvarlig personaleleder og skal skabe resultater gennem dit team af dygtige medarbejdere med meget forskellig baggrund. De er ret selvkørende, men du skal fastholde et stærkt fokus på kerneopgaven, høj faglighed og et professionelt effektivt samarbejde internt i teamet -og med de andre teams som vi samarbejder tæt med. I Jobcenter Haderslev vil vi skabe gode resultater i forhold til borgere og virksomheder. Det gør vi blandt andet ved, at vi i den daglige ledelse sætter tydelige mål og retning samt følger op med feedback. Vi tror på datadrevet ledelse, men vi bedriver ledelse tæt på medarbejderne og du kender derfor din drift; også i dybden. Vi har fokus på at opbygge relationer på tværs af organisationen, engagere medarbejdere og involvere MED-organisationen, så vi skaber ejerskab og fælles forståelse.

Konkrete opgaver, som har høj prioritet:

  • Fastholde og udvikle de gode resultater for både Virksomhedsservice og Dagpenge. 
  • Sammen med afdelingslederen – udvikling af en strategi for Virksomhedsservice anno 2023. Vi får gode evalueringer på vores erhvervsservice men vi er altid på jagt efter bedre resultater.
  • Tæt samarbejde med a-kasserne - bl.a. ift. deres kommende overtagelse af de dagpengelediges første 3 måneders ledighedsperiode. 
  • Skabe øget sammenhæng i den virksomhedsrettede indsats på tværs af hele arbejdsmarkedsområdet.  
  • Fokus på trivsel og godt samarbejde i teamet.

Hvem er du?

  • Du har sans og næse for, hvad der sker i erhvervslivet og hvad der er værdifuldt for dem i vores samarbejde – og det er det, du leder på! Som teamleder for Virksomhedsservice har du en naturlig bred og vigtig samarbejdsflade til jobcentrets øvrige teams. Du forstår nemlig vigtigheden i, sammen med dine teamlederkollegaer, at skabe viden om, og faglighed ind i virksomhedsarbejdet -og det bidrager du ind i.
  • Du sætter fokus på den sammenhængende og helhedsorienterede indsats, at servicere erhvervslivet og den enkelte virksomhed.
  • Du er tydelig i din kommunikation og samtidig beslutningsdygtig og har øje for den enkelte medarbejders kompetencer og bruger dem aktivt i opgaveløsningen.
  • Du formår at oversætte strategi til praksis, så der skabes mening i trufne beslutninger.

Faglige kompetencer

  • Erfaring med personale- og driftsledelse i en politisk styret organisation. Hvis du ikke allerede er leder, har du måske erfaring som faglig koordinator samt en idé om, hvad ledelse kræver.
  • Erfaring med at anvende fx 6-ugers selvvalgt, uddannelsesløft, revalidering, løntilskud og positivlister. Du er helt dus med at give faglig feedback til medarbejderne om jobrettede samtaler, CV, MinPlan, Jobnet, joblog mv. 
  • Kendskab til og erfaring med virksomhedssamarbejde. 

Hvem er vi? 
Vi tilbyder en udfordrende stilling i en dynamisk og udviklingsorienteret organisation, der bekender sig til værdibaseret ledelse. Hos os prioriterer vi faglig sparring – også på ledelsesniveau. Derfor mødes vi i fast frekvens og drøfter både drift, faglighed og ledelse. Vi har en velfungerende arbejdsplads, hvor vi sætter barren højt og har det godt med hinanden. Relationel kapacitet er noget vi er optaget af. 

Dette, og meget andet, kan du læse mere om i vores ledelsesgrundlag.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, der skal inkludere dit CV og en motiveret ansøgning, hvor du beskriver din relevante erfaring og hvorfor du er den rette kandidat til stillingen. 

Løn- og ansættelsesvilkår
37 timer, fast stilling.

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Haderslev Kommune og relevant, faglig organisation. Lønnen er fastsat efter principperne om ny løn. 

Tiltrædelse ønskes senest 1. oktober 2023.

Vil du vide mere?
Hvis du er blevet nysgerrig og vil vide mere om stillingen, så kontakt os endelig; Jobcenterchef Susanne Nyland på telefon 20 52 11 64, mail: sunyl@haderslev.dk

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest den 6. august 2023.

1. samtale forventes gennemført den 16. august 2023. 2. samtale inkl. personprofiltest og case forventes gennemført den 24. august 2023. 

Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=0d450fbd)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Jobcenter Haderslev, Østergade, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=0d450fbd&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875328

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet