Opkrævnings- og økonomimedarbejder til Opkrævningsteamet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Opkrævningsteamet i Haderslev Kommune står og mangler en god og dygtig kollega. Så har du lyst til at være den glade og hjælpsomme stemme, som vores borgere møder, når de ringer ind med spørgsmål til deres regninger? Og brænder du for at arbejde med tal, være struktureret og udføre kompetent sagsbehandling? Så er det dig, vi står og mangler.  

Hvem er vi? 
Opkrævningen er det team, der tager hånd om de mange kommunale regninger, der ikke bliver betalt rettidigt – og er derfor også en vigtig del af kommunens samlede økonomistyring. 

Som opkrævningsmedarbejder bliver du en del af et team, bestående af 2 dygtige, erfarne og engagerede medarbejdere, samt en kontorelev. Teamet er en del af Haderslev Kommunes centrale stab for Økonomi og Løn, der består af ca. 50 medarbejdere. 

Dine primære opgaver vil være:

  • at have overblik over, og holde styr på om borgere og virksomheder har betalt deres regninger til Haderslev Kommune, og hvis ikke, at udføre den nødvendige sagsbehandling så det bliver gjort
  • telefonisk, skriftligt eller personlig kontakt med borgere og virksomheder i forbindelse med den almindelige sagsbehandling
  • videreudvikling af vores arbejdsgange og fagsystemer i relation til det arbejde der foregår når krav til borgerne skal oversendes til Gældsstyrelsen
  • at kunne rådgive og vejlede borgere, ledere, og medarbejdere inden for gældende lovgivning 
  • at uddanne og guide de kolleger i vores fagforvaltninger som udfærdiger fakturaer ud til borgerne, så vi hele tiden optimere kvaliteten i kommunens opkrævningspraksis.

Da Opkrævningsteamet er en del af den samlede Økonomi og Løn stab vil du også forventes at kunne indgå i løsning af opgaver, der kan have mere tværgående karakter i vores afdeling. 

Vi forventer, at du:

  • er uddannet inden for kontor/administration eller er finansøkonom/finansbachelor. Det er en fordel, hvis du har kendskab til arbejdet i en offentlig organisation
  • har god talmæssig forståelse
  • kan arbejde selvstændigt og systematisk, samt tage ansvar for egne og fælles beslutninger
  • kan og vil træffe afgørelser og stå på disse ud fra lovens rammer og med god borgerdialog i centrum
  • er serviceminded, beslutningsdygtig og proaktiv
  • kan samarbejde og kommunikere målrettet og klart, både mundtligt og skriftligt
  • er stærk til IT, og har en god forståelse for fagsystemer. 

Vi tilbyder:

  • en stilling hvor du i høj grad har medindflydelse på den faglige retning og opgavetilrettelæggelsen
  • et udfordrende job med en høj grad af specialisering, og med fokus på borgernes oplevelse af kvalitet
  • et fleksibelt arbejdsmiljø, hvor planlægning af egen tid og hjemmearbejdsdage er en naturlig del af vores arbejdsuge
  • dygtige og erfarne kollegaer og et uhøjtideligt og humoristisk teammiljø, hvor samarbejde og kollegial sparring er i højsæde 
  • mulighed for uddannelse og efteruddannelse.

Løn- og ansættelsesvilkår 
Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. 

Stillingen er normeret til 37 timer pr. uge. 
Forventet tiltrædelse den 1. marts 2024.

Vil du vide mere? 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Økonomi & Løn Lars Wandy Frederiksen på telefon 25 60 21 22.

Ansøgning  
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest mandag den 15. januar 2024.

Ansættelsessamtaler afholdes på Haderslev Rådhus den 23. januar 2024. 

Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=27152c99)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Økonomi & Løn, Christian X's Vej, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960912

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet