BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kunne du tænke dig at styrke din faglighed indenfor værdiansættelse af ejendomme og være med til at sikre et stærkt fagligt fundament for de nye ejendomsvurderinger? Så læs med her.
Det er ikke gået ubemærket hen, at Vurderingsstyrelsen i de kommende år bl.a. arbejder med at udsende de nye ejendomsvurderinger og efterfølgende klagebehandling mv. Det er vores opgave at udarbejde vurderinger af alle landets 1,7 millioner ejerboliger samt 500.000 andre ejendomme. Vores mål er at gøre ejendomsvurderingerne mere retvisende og gennemskuelige for den brede befolkning.
Kerneopgaven er ejendomsvurderinger
Du bliver en del af et stort team, som arbejder med værdiansættelse af ejendomme og du vil derfor få en hverdag, som byder på meget sparring og vidensdeling inden for det ejendomsvurderingsretlige område. Kerneopgaven er ejendomsvurdering i alle dens facetter og du vil sammen med teamet være med til at sikre en ensartet juridisk- og vurderingsfaglig opgavevaretagelse.
Vi forventer ikke, at du har faglighed inden for alle de områder vi arbejder med, men det er vigtigt for os, at du udviser engagement og er nysgerrig på området. Vi lægger vægt på et godt onboarding forløb og en grundig oplæring, hvor du igennem tæt sparring med dine nye kolleger kan blive fortrolig med vores sager, som du får mulighed for at fordybe dig i. De primære opgaver du kommer til at arbejde med:
- Vurdering/værdiansættelse af ejendomme og grunde i det nye vurderingssystem.
- Klagesagsbehandling
- Behandling af genoptagelsessager
- At samarbejde med styrelsens stabskontorer i forhold til principielle og særligt komplicerede sager og problemstillinger
- At sparre med kolleger og sagsbehandlere på det ejendomsvurderingsretlige område – herunder forvaltningsretlige og skatteprocessuelle regler.
Der er flere veje ind i jobbet
Vi har mange spændende opgaver, og derfor er der flere veje ind i jobbet. Vi leder både efter dig, der har en lang videregående uddannelse, en professionsbachelor eller en erhvervsakademi uddannelse. Fælles for alle er nysgerrighed og interesse for vores område og lyst til at lære mere.
Det er en fordel, hvis du har erhvervserfaring indenfor ejendomsvurdering, eller har arbejdet med sagsbehandling.
Herudover lægger vi vægt på, at du:
- Kan lide selvstændigt at dykke ned i emner og problemstillinger, men samtidig er i stand til at indgå i et teamarbejde
- Har gode kommunikative kompetencer – både skriftligt og mundtligt
- Har gode samarbejdsevner og eksekveringskraft
- Er positiv og trives med kollegaer med forskellig faglig baggrund
- Kan stå i at arbejde i en politisk styret organisation, hvor hverdagen til tider kan være meget omskiftelig
- Trives i et miljø, hvor tempoet til tider kan være højt, men hvor vi løfter i flok.
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 7. marts 2024.
Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Sanne Vinther på 72377849 eller funktionsleder Mette Petersen Christensen på 72372842.
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Vi indkalder til og holder samtaler løbende. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet.
Tiltrædelse er 1. maj 2024 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Christian X’s Vej 22, 6100 Haderslev.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Haderslev, Christian X's Vej, 6100 Haderslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5995079