BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Søger du en uddannelse, hvor du på to år kan få både praktisk erfaring og teoretisk viden til at kunne varetage et job som fx sekretær, sagsbehandler eller koordinator lige bagefter? Vi søger fire engagerede og ambitiøse kontorelever med speciale i offentlig administration, og det kan blive dig.
Om stillingen
Som kontorelev vil du blive en vigtig del af det team, du kommer ind i. Du vil få et solidt teoretisk fundament gennem uddannelsen og samtidig få praktisk erfaring og ansvar for konkrete opgaver inden for administration, sagsbehandling, mødeplanlægning og kommunikation. Du vil arbejde tæt sammen med erfarne medarbejdere, få en mentor gennem hele forløbet, hvor du bliver introduceret til flere områder af offentlig forvaltning.
Fremtidsmuligheder
Efter endt uddannelse vil du stå stærkt rustet til at påtage dig udfordrende opgaver inden for den offentlige sektor. Der vil være gode karrieremuligheder, hvor du fx er kvalificeret til at søge stillinger som sekretærer, koordinatorer, sagsbehandlere eller lignende. Den brede erfaring, du har opnået gennem uddannelsen, åbner både døre til specialist- og generalistområder i organisationen.
Dine ansvarsområder:
- Assisterende opgaver inden for administration og koordination
- Håndtering af dokumenter, herunder arkivering og opdatering
- Mødeplanlægning og koordinering af arrangementer
- Kommunikation med interne og eksterne interessenter
- Bidrag til effektiv drift af kontoret.
Du får:
- En udviklende og alsidig kontoruddannelse i en organisation, hvor vi leverer vækst og velfærd til kommunens borgere, virksomheder og foreninger
- Gode muligheder for faglig og personlig udvikling
- Et godt elevfællesskab med sociale arrangementer og faglige møder gennem hele uddannelsen, hvor I kan udveksle erfaringer
- Et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og engagerede uddannelsessansvarlige, der støtter jer igennem hele forløbet
- Mulighed for en studietur til Bruxelles.
I år tilbyder vi fire forskellige stillinger, hvor du kommer rundt i to afdelinger i løbet af dine to år som elev. De afdelinger, du kan blive en del af, er Borgerservice; Ydelse (Jobcenter); Børn og Kultur; Myndighed (Handicap, Socialpsykiatri og Udsatte); Kvalitet, Udvikling og Uddannelse; Økonomi og Løn; Sekretariatet ved Jobcenteret og Teknik og Klima.
Du kan læse mere om de enkelte afdelinger her.
Til gengæld forventer vi, at du:
- Har interesse og engagement for kontorfaget
- Er selvstændig, initiativrig og åben for faglig og personlig udvikling
- Har en positiv indstilling og masser af gå-på-mod
- Er serviceminded, god til at samarbejde og ansvarsbevidst
- Har flair for og generel forståelse for IT.
Du skal inden start opfylde overgangskravene til kontoruddannelsen med speciale i administrationen.
Når du søger, skal du vedlægge din dokumentation på al din tidligere uddannelse og evt. erhvervserfaring.
Har du fået foretaget en realkompetencevurdering, skal du også vedlægge den.
Forventer du at afslutte din uddannelse i sommeren 2024, skal det fremgå af din ansøgning.
Hovedforløbet varer to år, heraf er du på skoleophold på IBC i Kolding eller Aabenraa i 15 uger.
Løn- og ansættelsesforhold
Du får løn i henhold til gældende overenskomst mellem HK-Kommunal og KL for kontorelever.
Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet straffeattest, og at ansættelse vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.
De første tre måneder af ansættelsen regnes som prøvetid, hvor vi kan se hinanden an.
Tiltrædelse: 1. september 2024.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til ovenstående kan du her læse mere om de enkelte elevforløb på vores hjemmeside, eller du kan kontakte de respektive uddannelsesansvarlige:
Mette Gildberg Juhl, Borgerservice E-mail: mejl@haderslev.dk, Telefon: 20433063.
Conny Jensen, Børn og Kultur E-mail: coje@haderslev.dk, Telefon: 24633544.
Lise Hedegaard, Kvalitet, Udvikling og Uddannelse E-mail: liste@haderslev.dk, Telefon: 20517285.
Dorte Jessen, Ydelse (Jobcenteret) E-mail: djes@haderslev.dk, Telefon: 30 31 73 51
Ansøgning
Send din motiverede ansøgning med CV og dokumentation for alt relevant uddannelse
og evt. udtalelser senest den 6. februar 2024.
Vi forventer at afholde samtaler den 20.-22. februar 2024.
Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=add93128)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Haderslev Kommune, Christian X's Vej, 6100 Haderslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5970530