Vil du være med til at sætte retning og sikre det administrative fundament for arbejdet med ejendomsvurderinger i Danmark? Brænder du for ledelse, høj faglighed og samarbejde på tværs af fagligheder? Så er du måske vores nye kontorchef i kontoret Administrationsgrundlag og test i Vurderingsstyrelsen.
Vær med til at sikre ensartede og lovmedholdelige ejendomsvurderinger
Som kontorchef får du en central rolle i at understøtte det faglige arbejde hos vores sagsbehandlere ved at videreudvikle og implementere det vurderingsfaglige administrationsgrundlag. Administrationsgrundlaget udgør et helt afgørende fundament for sagsbehandlernes daglige arbejde og skal sikre kvalitet, ensartethed og lovmedholdelighed i vurderingerne.
Kontoret har også ansvar for at teste nye driftsopgaver og stille de rette kravspecifikationer for at sikre en effektiv systemudvikling – alt sammen med fokus på kvalitet og faglig forankring.
Du bliver leder for et team på ca. 15 kompetente medarbejdere med forskellig faglig baggrund, hvor samarbejde, engagement og høj faglighed præger hverdagen.
Dine opgaver som kontorchef
Som leder skal du:
- Sætte retning for kontorets arbejde og prioritere opgaver i tæt samspil med øvrige ledere og samarbejdspartnere.
- Understøtte en klar, effektiv og kvalitetssikret proces for udvikling og opdatering af administrationsgrundlaget.
- Sikre koordinering og fremdrift i kontorets leverancer – både på tværs internt og eksternt.
- Bidrage til at test- og udviklingsopgaver bliver gennemført i tæt samarbejde med både vurderingsfaglige miljøer og systemudviklingsorganisationen.
- Medvirke til, at kontoret løbende kvalificerer ændringer i lovgivning, praksis og IT-systemer og omsætter det til brugbare instrukser og værktøjer for driften.
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og erfaring med ledelse.
Har erfaring med offentlig forvaltning – gerne med kendskab til ejendomsvurdering, sagsbehandling eller juridisk/administrativt grundlag.
Har stærke formidlingsevner og kan omsætte komplekse faglige problemstillinger til klar kommunikation.
Du trives i en rolle med både personaleansvar og faglig koordinering – og kan motivere og samle medarbejdere om fælles mål. Arbejder systematisk og kan bevare overblikket i en kompleks og foranderlig opgaveportefølje.
Vi tilbyder
- En spændende lederstilling med stor betydning for det faglige fundament i en vigtig samfundsopgave.
- Et velfungerende kontor med dygtige og engagerede kolleger.
- En arbejdsplads i udvikling, hvor du får mulighed for at sætte dit præg på opgaver og processer.
I Vurderingsstyrelsen er vi i fuld gang med at vurdere Danmarks ca. 2,3 mio. ejendomme. Vores arbejde er præget af den omstilling, der er forbundet med overtagelsen af ejendomsbeskatningen, overgangen til det nye ejendomsvurderingssystem og til de nye boligskatteregler. Vores vision bygger på ambitionerne om retvisende og ensartede ejendomsvurderinger, klar kommunikation og effektiv sagsbehandling. Derudover lægger vi stor vægt på, at vores sagsbehandling er gennemskuelig for borgere og virksomheder.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 6. august 2025.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Rasmus Kruse på telefonnummer 7237 2129.
Er du tjenestemand stiles ansøgningen til Kongen.
I rekrutteringsforløbet kan der indgå en logik- og personanalyse. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Christian X’s Vej 22, 6100 Haderslev.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Haderslev, Christian X's Vej, 6100 Haderslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/493afd1a-a4aa-4087-ae25-a1bf0aa4de77