Handicapkonsulent til formidling af kompenserede ordninger

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at sætte de kompenserede ordninger i spil for at sikre mennesker med funktionsnedsættelse kompenseres hurtigt og dermed kan indgå på arbejdsmarkedet? 

Om jobbet og os
I Virksomhedsservice hos Jobcenter Haderslev søger vi endnu en handicapkonsulent til formidling af de kompenserede ordninger. Virksomhedsservice består af ni kolleger hvoraf de to primært arbejder med de kompenserede ordninger. Resten af teamet løser opgaver som virksomheds- og rekrutteringskonsulent, frivillig erhvervsmentor koordinator og administration. Stillingen og opgaverne er forankret i Virksomhedsservice som både servicerer virksomheder, hele jobcenteret på tværs af målgrupper samt alle de borgere i Haderslev Kommune, der måtte have behov for de kompenserede ordninger. 

Som konsulent, og dermed nøgleperson for de kompenserede ordninger, handler det om at finde praktiske og kreative løsninger. Vores udgangspunkt er, at der er meget lidt, som er umuligt. Heri er det helt afgørende at vi har, og fastholder, et godt samarbejde med virksomhederne. Det er nemlig sammen med virksomhederne, vi kan lykkes med at bringe, og fastholde, borgere med funktionsnedsættelse i arbejde. 

Dine opgaver 

  • Agere vidensperson og formidle viden om de kompenserende ordninger til alle kollegaer i jobcentret. Målet er, at alle kollegaer anvender de gode ordninger tidligt og relevant i indsatsen. 
  • Formidle viden om de kompenserede ordninger eksternt, så endnu flere kan få glæde af ordningerne. Målet er, at flere virksomheder kender til mulighederne og aktivt sætter disse i spil for at rekruttere og fastholde medarbejdere. 
  • Behandle henvendelser omkring de kompenserede ordninger, herunder lave vurdering af behov og muligheder inden for gældende lovgivning.
  • Give kollega sparring i konkrete sager, holde oplæg – internt og eksternt, deltage med stand på jobmesser mv. 
  • Udføre myndighedssagsbehandling indenfor lovområdet af de kompenserende ordninger – herunder lovpligtig opfølgning på bevillinger. 
  • Løbende udarbejde og optimere processer og arbejdsgange på området. 
  • Indgå i relevante netværk og erfagrupper.
  • Lagerføring af hjælpemidler til udlån.

Kollegaen vi søger 
Du er en vidensperson, som brænder for at komme ud over rampen og dele din viden. En person som sætter en ære i at faglig viden omsættes til konkrete handlinger til gavn for vores borgere. Vi ser gerne, at du har erfaring med at arbejde med mennesker med funktionsnedsættelser. Du er udadvendt og skarp til at udbrede din viden, hvor end du lige kommer. Vi forventer, at du har kendskab og forståelse for virksomheder og virksomhedernes behov. 

Du skal være nysgerrig på løsninger og ny teknologi, der kan hjælpe mennesker i beskæftigelse. Vi ser gerne, at du har en relevant baggrund og har erfaring med de kompenserede ordninger. Din profil og evner til vidensdeling bliver dog helt afgørende. Konkrete erfaringer fra et jobcenter vil være en gave, for du får nemlig kontakt til alle områder i jobcenteret. Erfaring med arbejdsmiljøloven og det psykiatriske område vil være en absolut fordel i jobbet. Det er et krav, at du har kørekort til bil. 

Vi kan tilbyde:

  • Høj grad af selvstændighed i jobbet og sparring med dygtige kollegaer
  • Et godt arbejdsfællesskab, hvor vi hjælper hinanden og spiller hinanden gode 
  • En hverdag med en uformel omgangstone, højt til loftet og plads til at indfri dine ambitioner.

I Haderslev Kommune tror vi på, at rigtig meget kan lade sig gøre, når vi arbejder sammen – ingen kan alt, alle kan noget, sammen når vi målet. Vi er en arbejdsplads med mange forskellige personligheder. Vi finder andre løsninger, hvis vi må sige nej og får mest muligt ud af de midler, vi er betroet. I Haderslev Kommune får du indflydelse på det, der er vigtigt for dig. Om det er din arbejdstid, opgaver eller noget helt tredje, så forsøger vi at tage hensyn til det for at skabe balance og fleksibilitet i din hverdag. Vi tror på frihed under ansvar. 

Ansættelsesvilkår
Der er tale om en tidsbegrænset stilling på fuld tid med ansættelse fra den 1. oktober 2024 eller snarest derefter og frem til udgangen af 2026. 

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til eller brug for at vide mere, er du velkommen til ringe til teamleder Janni Sørensen på telefon 21 59 10 47.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest den 18. august 2024.

Vi forventer, at samtalerne finder sted den 22. august 2024.

Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=8b87b066)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Haderslev Kommune - Jobcenter Haderslev, Østergade, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6087711

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet