Handicap, Bo og Beskæftigelse: Empatisk afdelingsleder for Handicap, Bo og Beskæftigelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du sikre den bedste støtte til borgere med handicap? Og elsker du ledelsesopgaver, som kræver noget særligt af dig? Så har vi jobbet!

Vi søger en engageret og kompetent afdelingsleder, der brænder for at passe på borgerne og som er skarp på at implementere udviklingstiltag, sikre en god drift og som styrker det gode arbejdsmiljø og samarbejde. 

Som afdelingsleder for Handicap, Bo og Beskæftigelse vil du spille en afgørende rolle i at sikre, at borgere med handicap får den bedst mulige støtte og mulighed for at leve et selvstændigt og meningsfuldt liv. Dette vil ske med udgangspunkt i vores tilgang til mennesker: Værdifuld Hverdag. Med Værdifuld Hverdag er vi undersøgende på, hvad der skaber værdi for den enkelte borger, og vi tilpasser vores tilbud ud fra, hvad den enkelte finder mest meningsfuldt i sit liv. 

Det er et udfordrende område, så vi skal bruge dig, der er problemknuser. Du vil være med fra starten i en genopretningsproces for de områder, som kalder på det. Der er således tale om en stilling med rig mulighed for indflydelse og udvikling, og hvor du skal stå i spidsen for positive forandringsprocesser.

Primære ansvarsområder
Du får ledelsesansvaret for 10 ledere inden for områderne fællesadministration, bo- og aktivitet senhjerneskade, botilbud samt beskyttet beskæftigelse. Du vil også indgå i en ambitiøs forvaltning som arbejder proaktivt med rekrutteringsudfordringer og med ændring af indsatser ud fra borgerens behov. Det betyder, at dine primære ansvarsområder bliver følgende:

  • Strategisk udvikling af området
    Kontinuerligt udvikle området med blik for kommunens tværgående initiativer samt de samfundsmæssige strømninger, så vi er på forkant med udviklingen. Dette indebærer også udvikling og implementering af genoprettelsesplaner de steder, hvor der er behov for dette. 
  • Implementere udviklingstiltag
    Adskillige udviklingstiltag er igangsat og skal implementeres i hele Handicap, Bo og Beskæftigelse. Dette omfatter bl.a. implementering af teknologi, ny aktivitetsbaseret styring samt nye IT-systemer. Derudover arbejder vi på at sikre fremtidens boliger til kommende målgrupper. 
  • Sikre god og stabil drift*
    God drift og sund økonomi er fundamentet for at kunne lykkes. Det er derfor vigtigt, at du som afdelingsleder har blik for stabilitet og drift i en omskiftelig hverdag
  • Skabe rammerne for god opgaveløsning og samarbejde 
    Fremme et positivt og inkluderende arbejdsmiljø med blik for både fysiske og psykiske rammer og med fokus på inddragelse og kommunikation. Her spiller samarbejdet i MED og med tillidsvalgt medarbejdere en vigtig rolle
  • Værdifuld Hverdag
    Udlevelse af Værdifuld Hverdag i din daglige adfærd og i din tilgang til andre, og bliver derfor både rollemodel for tilgangen samtidig med, at du selv bruger den og udforsker den hver dag.

Om dig:

  • Min. 5 års ledelseserfaring fra en politisk styret organisation
  • Erfaring med ledelse af ledere 
  • Kendskab til social- og myndighedsområdet 
  • Økonomiforståelse og erfaring med budgetter.

Som person er du empatisk, tillidsskabende og samarbejdsorienteret. Du er en dygtig formidler, og du inddrager andre tidligt i processer. Du har en personlig ro omkring dig og en høj grad af integritet. Det motiverer dig at forbedre handicapområdet og dit engagement giver dig følgeskab. Samtidig har du tillid til dine ledere og det er naturligt for dig at uddelegere. Du evner at prioritere – også når det er svært – og du kan bevare overblikket og roen i konfliktfyldte situationer. 

Vi kan tilbyde
Som afdelingsleder for Handicap, Bo og Beskæftigelse får du en enestående mulighed for at påvirke området samt forbedre borgernes tilværelse og medarbejdernes trivsel. Du vil være med fra start ved flere store udviklingsinitiativer, og vil derfor kunne sætte dit fingeraftryk og gøre en stor forskel. Det betyder, at du får stor indflydelse på morgendagens handicaptilbud og du bliver bannerfører for en positiv udvikling med fokus på mening og livsglæde.

Du bliver en del af en kultur, hvor vi hjælper hinanden og har en uhøjtidelig omgangstone. Vi har en fleksibel arbejdskultur, hvor der er plads til individuelle behov, og du vil indgå i et ambitiøst arbejdsfællesskab med lederkolleger, som vægter samarbejde på tværs. 

Vil du vide mere? 
Du kan læse mere om stillingen i dette bilag. Du kan også læse om tilgangen Værdifuld Hverdag her.

Har vi vakt din nysgerrighed, vil vi meget gerne opfordre dig til at kontakte chef for Handicap og Socialpsykiatri Helle Birgitte Mikkelsen på telefon 22 20 31 43. 

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest den 4. oktober 2023. 

Første runde ansættelsessamtaler afholdes 13. oktober og anden runde den 27. oktober 2023. I forbindelse med anden samtale vil der indgå personlighedsprofil og case. 

Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=7ab9e7d8)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Handicap, Bo og Beskæftigelse, Christian X's Vej, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=7ab9e7d8&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5908272

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet