Forebyggelseskonsulent til Haderslev Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde for at skabe sunde og trivselsfremmende arbejdsmiljøer og hjælpe lederne med denne opgave? I Haderslev Kommune søger vi en dedikeret forebyggelseskonsulent, der brænder for at skabe et sundt og trivselsfremmende arbejdsmiljø. I rollen som forebyggelseskonsulent vil du spille en central rolle i at implementere og styrke forebyggende tiltag, der understøtter et højere fremmøde og reducerer sygefraværet.

Understøt lederne i deres målsætninger om fremmøde
Du bliver en del af HR-teamet. Vi understøtter organisationen med særligt fokus på ledelse, arbejdsmiljø og trivsel, og du vil derfor gøre en stor forskel for rigtig mange mennesker. 

Som forebyggelseskonsulent vil du have ansvaret for følgende opgaver:

  • Besøg på arbejdspladser med højt sygefravær: inviter dig selv på besøg på steder med højt sygefravær for at tilbyde et eksternt perspektiv på initiativer, der kan reducere sygefraværet.
  • Sparring med ledere: tilbyd lederne sparring vedrørende kultur- og arbejdsmiljøtiltag for at skabe et sundt og motiverende arbejdsmiljø.
  • Tilbagevendelsesplaner og sygemeldinger: giv vores ledere sparring i udarbejdelsen af tilbagevendelsesplaner for medarbejdere med længerevarende sygefravær. Yd parring i forhold til de ledelsesmæssige opgaver i forbindelse med medarbejderes sygemelding.
  • Samarbejde med relevante aktører: bring relevante aktører i spil fx Sundhedsordningen og Jobcenteret.
  • Strukturelt arbejdsmiljøarbejde: bidrag til det strukturelle arbejdsmiljøarbejde med fokus på at styrke Arbejdsmiljøorganisationen (AMO) og TRIO'er. Arbejd forebyggende mod hændelser og arbejdsskader med det langsigtede mål at reducere forsikringsmæssige udgifter.
  • Facilitering af processer og workshops: facilitér relevante processer, workshops og lignende, når det er nødvendigt for at fremme trivsel og forebyggelse.

Du bliver motiveret af at skabe resultater
Din baggrund kan være mangeartet – måske har du en relevant teoretisk uddannelse. Alternativt har du opbygget praktisk erfaring med HR i en politisk styret organisation over en årrække, hvor du har opbygget organisatorisk forståelse, herunder kendskab til MED og AMO. 

Uanset hvilken uddannelsesbaggrund du har, så er det vigtigt, at du har et godt drive, er selvkørende, struktureret og evner at indhente, analysere og omsætte data omhandlende sygefravær.  
Du har en diplomatisk tilgang til kommunens ledere samt forståelse for og erfaring med forebyggende indsatser. Dette med blik for både psykisk og fysisk sygefravær, langvarigt og kortvarigt sygefravær samt høj frekvens af sygefravær eller særlige mønstre i sygefraværet. Generelt set har du fokus på handling og det, der virker.

Som person trives du med en afvekslende hverdag samt frihed under ansvar: 

  • du har stor erfaring og viden inden for forebyggelse og håndtering af sygefravær 
  • du er god til at skabe relationer, se muligheder og bevare overblikket, og din positive tilgang smitter andre og giver energi 
  • du er en god facilitator og underviser/oplægsholder.

Hvis du brænder for at gøre en forskel i arbejdsmiljøet og trives med at arbejde proaktivt med forebyggelse, ser vi frem til at modtage din ansøgning.

Vær med til at gøre en forskel
Du vil blive en del af HR-teamet på 10 kolleger, som består af HR-konsulenter, en arbejdsmiljøkonsulent, administrative medarbejdere og Haderslev Kommunes Sundhedsordning, som omfatter fysioterapeuter og en coach med speciale i arbejdsbelastning & stress. Du vil referere til teamleder for HR, Christel Bundgaard.

Som konsulent i HR vil du få en central rolle i at understøtte organisationen – både selvstændigt og sammen med dine kollegaer. Samtidig bliver du en del af et team med kompetente og dygtige kolleger, som vægter faglig sparring og dialog. Med vores værdibaserede tilgang til vores arbejde, vil du opleve, at vi har så få regler som muligt. Vi tager afsæt i den enkelte situation og dig som medarbejder. Det giver frihed til at gøre en forskel. 

Til dagligt får du en plads i vores storrumskontor sammen med andre stabsfunktioner, og du har derfor let adgang til både sparring og kollegialt nærvær med kollegaerne fra HR, Kommunikation, Sekretariatet, Jura og Forhandling. 

Interesseret i jobbet? 
Har vi vækket din nysgerrighed, er du velkommen til at kontakte afdelingschef for Sekretariat, Udvikling og Personale, Merete Skovgaard-Jensen, på telefon 20 34 85 47 eller mail: mesj@haderslev.dk 

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst. 

Startdato: 1. marts 2024. 

Ansøgning
Send din ansøgning, CV samt bilag via ansøgningsknappen senest den 21. januar 2024.  

Første runde samtaler forventes afholdt 24. januar og anden runde samtaler forventes afholdt 29. januar 2024. Der gennemføres personprofil mellem første og anden samtale, og du skal forvente at blive bedt om at løse en case i forbindelse med anden samtale.  

Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=0a12a5b2)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

HR, Christian X's Vej, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5976274

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet