Faglig leder til en tværgående funktion i Familierådgivningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at hjælpe sårbare børn og deres familier? Har du mod på at prøve kræfter med ledelse? Er du en åben, tydelig, nærværende, empatisk og struktureret leder? Så kan vi tilbyde dig et udfordrende og spændende job hos os i Familierådgivningen. 

Vi søger pr. 1. februar 2024 eller snarest derefter til en nyoprettet stilling som faglig leder til en tværgående funktion på myndighedsområdet. Stillingen er på 37 timer/uge.

Lidt om os
Familierådgivningen er organiseret i Social og Sundhed under Børn og Unge. Familierådgivningen varetager alle myndighedsopgaver ift. børn i alderen 0-18 år (23 år).

Familierådgivningen ønsker at sikre, at børn og familier får en relevant hjælp så hurtigt som muligt. Vi har derfor central visitation af underretninger i vores modtagelse, som foretager første screening af sager, der indgår i Familierådgivningen. Vores bagland er opdelt i 3 grupper, børn, unge og handicap, herudover har vi 6 af vores medarbejdere, der varetager døgnvagtsfunktion.

Vi vægter højt, at der arbejdes helhedsorienteret. Samarbejdet med familierne er vigtigt for at skabe de bedste og mest holdbare løsninger. Det er i forbindelse med inddragelse et krav at gøre brug af metoden familierådslagning og andre inddragende metoder i forhold til sagsbehandlingen, hvor vi også anvender ICS-metoden og DUBU. 

Vi er en attraktiv, moderne og digital arbejdsplads og har fysisk placering på Rådhuset i Haderslev. Vi arbejder efter et princip om at være fleksible og papirløse. Det betyder, at du som ansat får bærbar computer og iPhone stillet til rådighed for således at kunne planlægge din arbejdsdag fleksibelt og med mulighed for hjemmearbejdsdage.

Som tværgående faglig leder på myndighedsområdet vil dine primære opgaver bestå af:

  • Udarbejdelse og understøttelse af det faglige ledelsestilsyn
  • Særlig controllerfunktion i samarbejde med afdelingens ledelseskonsulent
  • Ledelsesmæssigt medansvar for implementeringen af Barnets Lov i DUBU og hertil understøtte udarbejdelsen af nye arbejdsgange og dertilhørende arbejdsgangsbeskrivelser
  • At medvirke til sikring og understøttelse af et fagligt højt niveau i hele afdelingen
  • At arbejde efter Familierådgivningens værdier, mål og prioriteringer og skabe følgeskab til dette i hele afdelingen
  • Synliggørelse af resultater set i lyset af forbruget
  • Fokus på udnyttelse af IT i det faglige arbejde.

For den rette kandidat vil der være mulighed for personalemæssig ledelse af Modtagelsen og/eller Børnehandicapteamet.

Du kommer til at indgå i en ledergruppe med afdelingslederen og de to øvrige faglige ledere for henholdsvis børneteamet og ungeteamet. Dertil er ledergruppen i tæt samarbejde med afdelingens ledelseskonsulent og de to faglige koordinatorer for henholdsvis Sekretariatet og Modtagelsen. 

I ledergruppen er vi tæt sammentømret og i løbende daglig dialog. Vi vægter værdier som engagement, stabilitet, ansvarlighed, kvalitet, samarbejde, ærlighed, nærvær og troværdighed. Vi fokuserer altid på muligheder frem for begrænsninger. 

Vi vægter, at du:

  • er uddannet socialrådgiver med ledelseserfaring indenfor børne- og ungeområdet
  • har flair for det administrative og således arbejder systematisk, samarbejdsorienteret og er hurtig til at danne dig et overblik
  • har interesse i og blik for det økonomiske aspekt i det faglige arbejde
  • er nysgerrig og refleksiv
  • har gode mundtlige og skriftlige kompetencer
  • hurtigt kan danne værdifulde relationer til såvel medarbejdere, samarbejdspartner og til borgerne
  • ønsker at være i udvikling og trives med dagens uforudsigelighed
  • samarbejder smidigt og let "til alle sider"
  • har et godt humør
  • har kørekort og egen bil.

Vi vil glæde os til at læse din ansøgning.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål eller brug for at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Anne-Marie Storgaard på telefon 21 83 09 82.

Løn i henhold til principperne Ny løn.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest mandag den 11. december 2023 kl. 09.00.

Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 14. december 2023. Inviteres man til en samtale vil dette ske med forholdsvis kort varsel. 

I eventuel ansættelsessamtale vil der muligvis indgå personlighedstest. 

Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=775db8c4)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Familierådgivningen, Christian X's Vej, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5949057

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet