Faglig koordinator til Familierådgivningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at koordinere og systematisere på et område med fuld fokus på at hjælpe sårbare børn og deres familier? Så kan vi tilbyde en spændende og udfordrende stilling som koordinator i vores Modtagelse.

Lidt om os
Familierådgivningen er organiseret i Social og Sundhed under Børn og Unge. Familierådgivningen varetager alle myndighedsopgaver ift. børn i alderen 0-18 år (23 år).

Familierådgivningen ønsker at sikre, at børn og familier får en relevant hjælp så hurtigt som muligt. Vi har derfor central visitation af underretninger i vores Modtagelse, som foretager første screening af sager, der indgår i Familierådgivningen. Vores bagland er opdelt i 3 grupper, børn, unge og handicap, herudover har vi 6 af vores medarbejdere, der varetager døgnvagtsfunktion.

Vores Modtagelse består af et stærkt team bestående af 8 socialrådgivere, hvoraf den ene varetager administrative opgaver. Teamet behandler dagligt alle underretninger der indgår i Haderslev Kommune. 

Haderslev Kommune har de seneste år modtaget i gennemsnit 1600 underretninger årligt. Alle underretninger vurderes inden for 24 timer, året rundt.  

Vi vægter højt at der arbejdes helhedsorienteret. Samarbejdet med familierne er vigtigt for at skabe de bedste og mest holdbare løsninger. Det er i forbindelse med inddragelse et krav at gøre brug af metoden familierådslagning og andre inddragende metoder, fx SOS. Vi anvender ICS-metoden og DUBU. 

Vi er en attraktiv, moderne og digital arbejdsplads og har fysisk placering på Rådhuset i Haderslev. Vi arbejder efter et princip om at være fleksible og papirløse. Det betyder, at du som ansat får bærbar computer og iPhone stillet til rådighed for således at kunne planlægge din arbejdsdag fleksibelt og med mulighed for hjemmearbejdsdage.

Vi søger
Familierådgivningen søger en faglig koordinator, der skal være særdeles systematisk, og som skal kunne holde overblikket og koordinere den fælles indsats. Du skal således have evne til at holde 10 bolde i luften, holde hovedet koldt, samtidig med at kunne have fokus på hurtighed i opgaveløsningen.  

Herudover skal du kunne prioritere opgaverne i teamet og ligeledes være sikkerhedsnet under kollegaerne, hvor det er en forudsætning, at du har gode samarbejdsevner både internt og eksternt. 

Som faglig koordinator ser vi gerne, at:

  • du har erfaring fra en lignende stilling i den offentlige sektor eller som en del af en større organisation
  • du er udviklingsorienteret og samtidig en 'afslutter', der i tæt samarbejde med teamet kan sikre en stabil daglig drift
  • du har erfaring med at strukturere og koordinere arbejdsgange og metoder. Du kan både inspirere og sætte retning for arbejdstilrettelæggelse af opgaver i et team som rummer engagerede medarbejdere
  • du er god til at skabe overblik samtidig med, at du har blik for detaljen 
  • du er opsøgende og byder aktivt ind ift. at hjælpe og tilrettelægge for dine kollegaer med opgaver på tværs af afdelingen/organisationen.

Stillingen som faglig koordinator indeholder blandt andre følgende opgaver: 

  • Planlægning og koordinering af teamets hjemmearbejdsdage, mødeplanlægning, teammøder, supervision, udarbejdelse af døgnvagtplaner, dagvagtplaner, ferieplaner m.v. i dialog og samarbejde med personalelederen.
  • Koordinering og implementering af nye metoder og ny lovgivning (Barnets Lov), samt opfølgning på igangværende metoder og lovgivning.
  • Kvalitetssikring i opgaveløsningen.
  • Sparring med teamet i konkrete sager.
  • Koordinerende rolle ift. overblik over alle opgaver i teamet, samt fordeling af sager for den samlede Modtagelse, hvilket skal foregå systematisk og i åben dialog.
  • Administration og koordinering i følgende systemer: DUBU, Outlook, Acadre, SAPA og andre systemer.
  • Understøttelse af teamet ift. telefonbetjening, ekspedering af personlige henvendelser.

Vi forventer, at du: 

  • har relevant uddannelse og erfaring inden for offentlig administration
  • har erfaring med at have en faglig koordinerende rolle
  • har erfaring inden for det sårbare børn- og ungeområde
  • har gode mundtlige og skriftlige kompetencer
  • har flair for det administrative og således arbejder systematisk, samarbejdsorienteret og er hurtig til at danne dig et overblik
  • kan have mange bolde i luften på én gang, samt kan være i en respektfuld og åben dialog
  • er servicemindet og har en professionel og empatisk tilgang ift. betjening af borgere, chefer, ledere, kollegaer og alle såvel interne som eksterne samarbejdspartnere
  • er robust
  • er fleksibel og kan tilrettelægge arbejdstiden og har mulighed for at blive ud over alm. arbejdstid hvis der fx er opstået noget akut
  • har kørekort og egen bil
  • har forståelse for, at du vil kunne få egen opgaveportefølje med egne borgersager, men indgår i et fælles koordineret team, hvor opgaver ud over dine primære også kan gives til dig, hvis du har kompetencerne til at udføre dem. 

Vi vil glæde os til at læse din ansøgning.

Yderligere oplysninger
Du er naturligvis velkommen til at kontakte afdelingsleder Anne-Marie Storgaard på telefon 21 83 09 82.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles individuelt med udgangspunkt i gældende overenskomst og principperne i ny løn. Ansættelsen er betinget af, at der kan indhentes ren børneattest samt en straffeattest uden anmærkninger af betydning for varetagelse af jobbet. 

Stillingen er fast og på 37 timer pr. uge med tiltrædelse 1. februar 2024 eller snarest derefter.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest mandag den 11. december 2023, kl. 09.00. 

Vi holder ansættelsessamtaler torsdag den 14. december 2023. Inviteres du til en samtale vil dette blive med forholdsvis kort varsel. 

Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=512d7d85)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Familierådgivningen, Christian X's Vej, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5949030

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet