BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Når vi siger: "En dygtig konsulent kan skrive en skarp politisk sag på baggrund af fire stikord", så smiler du måske og tænker: "Nemlig!" Når vi så siger: "Det kræver, at du har politisk tæft, har lyst til at præge dine egne opgaver, samtidig med at du skaber dine resultater i en holdindsats" og du tænker: "Det er mig, det der…!" Så skal du søge denne stilling.
I Social og Sundhed i Haderslev Kommune sætter "Værdifuld Hverdag – hver dag" retningen. I dette job skal du understøtte politikere, chefer og resten af organisationen i, at vi sammen støtter borgerne, der har brug for vores hjælp, med det, der er mest værdifuldt i deres hverdag. Vi styrer og sætter retning for velfærden, så det vi gør, giver mening og værdi for det enkelte menneske.
Vi tilbyder dig
Du får en hverdag i tæt samarbejde med den øverste ledelse i Social og Sundhed – med en vægt i Seniorområdet. Dine opgaver er højt prioriterede, og du bliver en del af en arbejdsplads, der hele tiden er i udvikling. Vi kender retningen og rammen for vores arbejde, men vi er hele tiden nysgerrige efter at finde løsninger og nye stier. Stier som du også skal være med til at træde. Du kan derfor forvente at lande i et job, hvor dine udviklingsmuligheder er store.
Du bliver en del af Sekretariatet, Kvalitet, Udvikling og Uddannelse, som består af ca. 30 medarbejdere. Vi arbejder bredt med ledelses-, udviklings– og driftsopgaver. Dit primære tilhørsforhold bliver teamet for Politik og Ledelse, der alle arbejder for og med den øverste ledelse på tværs af forvaltningen.
Dine nye kollegaer er ledere, konsulenter og administrativt personale, som vil hinanden. Vi ved, at vi kun lykkes sammen – og så synes vi selv, at vi er ret sjove.
SAMMEN med dit team griber og løber du komplekse opgaver i mål
Dit nye team skal sikre en høj kvalitet i direktørens og chefernes betjening af vores to politiske udvalg: Senior- og Sundhedsudvalget samt Social- og Handicapudvalget. Desuden vil du være projektleder på større projekter med høj kompleksitet og af strategisk karakter.
Det betyder, at dit arbejde vil være præget af mange forskellige opgaver - nogle gange på samme tid – med korte deadlines.
Udpluk af dine arbejdsopgaver:
- Politik: Du vil have opgaver i forhold til politik- og strategiudvikling, samt udarbejdelse og kvalificering af dagsordenspunkter til Senior- og Sundhedsudvalget og Social- og Handicapudvalget. Her skal du sammen med teametvære med til at sikre høj sproglig og faglig kvalitet.
- Organisationsudvikling: Du vil have opgaver inden for organisationsudvikling, herunder facilitere udviklingsprocesser for de politiske udvalg, ledelsen i Social og Sundhed og for medarbejderne med udgangspunkt i Værdifuld Hverdag og med en servicedesigntilgang.
- Servicering af øverste ledelse: Du vil have opgaver tæt på den øverste ledelse i Social og Sundhed bl.a. i form af udarbejdelse af beslutningsoplæg, rapportering, analyser og generel administrativ støtte.
Det har vi brug for fra dig.
Du træder ind på en ambitiøs arbejdsplads, hvor der er en forventning om gode samarbejds- og kommunikationsevner.
Af faglige kompetencer ligger vi vægt på, at du:
- har en relevant akademisk baggrund. Måske er du ny, men har mod på at lære. Måske har du flere års erfaringer fra en politisk ledet organisation. Gerne erfaring med eller interesse for politisk betjening og dagsordensproduktion
- elsker at skrive og er god til det. Du formår at skrive i et sprog, alle forstår – også når stoffet er komplekst og dit opdrag ikke er særligt fyldestgørende
- har en god fornemmelse for politiske, strategiske og administrative beslutningsprocesser
- har projektledererfaring – og lyst til at få det
- har analytiske kompetencer
- har interesse for – og måske fagligt kendskab til Social og Sundheds fagområder
- har blik for jura og lovgivning.
Af personlige kompetencer ligger vi vægt på, at du:
- har humor og værdsætter et godt kollegafællesskab
- er nysgerrig, lyttende og er god til at fordybe dig
- sætter pris på både at arbejde selvstændigt og løse opgaverne i tæt samarbejde med dine kollegaer i og udenfor teamet
- selvtilrettelæggende, struktureret og har overblik
- tør tænke modigt og realistisk i forhold til at nytænke og udvikle vores tilgang til velfærd og samspillet mellem borger, organisation, lokalsamfund og politikere.
Kort om os
Du træder ind på en arbejdsplads, hvor vi er ambitiøse på velfærdens og borgernes vegne. Men i Kvalitet, Udvikling og Uddannelse gør vi også et stort nummer at værne om vores arbejdsplads, som et rart sted at være. Vi vægter en høj grad af fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdet med fokus på balance mellem job og privatliv. Vi taler MED hinanden og ikke OM hinanden. Og så skal vi helst grine (højt) hver dag. Vi tror på, at det giver det bedste (arbejds)liv – både på den korte og lange bane.
Sekretariatet, Kvalitet, Udvikling og Uddannelse, understøtter alle fire fagområder i Social og Sundhed, der består af ca. 2.400 medarbejdere. Forvaltningens fagområder er: Sundhed og Forebyggelse, Børn og Unge, Handicap & Socialpsykiatri, samt Senior og Rehabilitering. Udover understøttelsen af de fire fagområder, løser sekretariatet opgaver, der relaterer sig til det tværsektorielle sundhedssamarbejde, partnerskaber og samarbejde med øvrige forvaltninger, frivillige og interesseorganisationer.
Vi tilbyder dig et alsidigt og udfordrende job med en indholdsrig og afvekslende arbejdsdag med en engageret og fagligt stærk personalegruppe. Du får gode muligheder for både at udvikle dig og præge din egen hverdag i en afdeling i udvikling.
Læs mere om tilgangen "Værdifuld hverdag – hver dag" her – en tilgang, der er i gang med at blive implementeret i hele forvaltningen.
Læs mere om Haderslev Kommune som arbejdsplads.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst.
Tiltrædelsestidspunkt
1. maj 2024 eller efter aftale.
Vil du vide mere?
Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt sekretariatsleder for Kvalitet, Udvikling og Uddannelse, Malene Kjær-Jepsen, på telefon 21 55 92 50, mail: mkjje@haderslev.dk eller en af dine to kommende kollegaer:
- Chefkonsulent, Birgitte Melchiorsen på telefon 51 15 96 64, mail: bidm@haderslev.dk
- Ledelseskonsulent, Christian Dyreborg Nielsen på telefon 23 69 45 54, mail: chdn@haderslev.dk
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag senest mandag den 4. marts 2024 kl. 8.00.
1. runde ansættelsessamtaler afholdes 11. marts og 2. runde den 18. marts 2024.
De ansøgere, der bliver udvalgt til 1. samtale, får besked den 7. marts 2024.
Det forventes, at der laves personlighedsprofil imellem 1. og 2. samtale.
Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a490eb8e)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Kvalitet, Udvikling og Uddannelse, Christian X's Vej, 6100 Haderslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5988097