BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Haderslev Kommune søger vi en engageret botilbudsleder til Bogruppe B, bestående af fire velorganiserede botilbud. Disse botilbud er kendetegnet ved gensidig tillid, skaber en atmosfære af psykologisk tryghed og opretholder en stabil økonomi.
De 4 botilbud
I Bogruppe B, som består af fire botilbud, inkluderer Nørreled og Catharinahjemmet, beliggende i Haderslev, samt Stadionallé og Huginsvang, beliggende i Vojens.
For alle botilbuddene i Bogruppe B er det fælles, at vi leverer støtte til mennesker med både psykiske og fysiske funktionsnedsættelser. Samlet set består botilbuddene af 28 borgere, der er visiteret til § 85 støtte i henhold til Serviceloven og bor under ABL § 105 stk. 2. Derudover yder vi også §85 støtte til to borgere i deres eget hjem.
Kendetegnende for vores borgere er behovet for et forudsigeligt og trygt miljø samt en tydelig ydre struktur, som danner rammen om den pædagogiske praksis og relationer. I vores arbejde med borgerne fokuserer vi på at støtte den enkelte til et så selvforvaltende, aktivt og socialt liv som muligt. Dette sker med udgangspunkt i den enkelte borgers individuelle mål, kompetencer, behov og værdier, og vi vægter samarbejdet med borgerne højt i denne proces.
Den pædagogfaglige tilgang baseres på en rehabiliterende tilgang med udgangspunkt i neuropædagogik og LA2U. Den professionelle pædagogik går hånd i hånd med den sundhedsfaglige tilgang i ambitionen om at give borgerne et godt og trygt hjem, samt støtte borgerne i at mestre eget liv.
Hverdagen tager desuden afsæt i den fælles tilgang i Social og Sundhed i Haderslev Kommune: Værdifuld Hverdag – hver dag. Hvor vi tager afsæt i borgernes ønske om at bestemme over og mestre eget liv.
Læs mere om 'Værdifuld Hverdag - hver dag' her.
I Bogruppe B De er der ansat ca. 25 engagerede medarbejdere, som primært er pædagoger, pædagogiske assistenter og omsorgsmedhjælpere. Hertil kommer et internt vikarteam samt en administrativ supporter.
Om jobbet og reference
Som leder er du ansvarlig for den daglige ledelse og drift af botilbuddene. Din hverdag vil bestå af såvel faglig som driftsnær understøttelse, sparring med dine lederkollegaer og omsætning af organisatoriske strategiske fokusområder.
Bogruppe B er veldrevet med en solid økonomi, der giver mulighed for at videreudvikling. Du vil oplevet et tæt og godt samarbejde med TR og AMR, samt med den administrative supporter.
Din arbejdstid er som udgangspunktet mandag til fredag, men der må forventes aftenmøder, samt bagvagter i tilfælde af behov for ledelsesbackup.
Du kommer til at referere direkte til Tina Hansen Andersen, der er afdelingsleder for Handicap, Bo og Beskæftigelse. Du vil modtage sparring via 1:1 møder.
Du vil indgå i en ledergruppe bestående af 9 ledere. Vi gør meget ud af at fungere som et lederkollektiv, hvor ingen skal lede alene. Det betyder, at du får gode muligheder for støtte og sparring, ligesom du får mulighed for at præge hele kommunens indsats på handicapområdet. I opstartsperioden vil du få tilknyttet en kollega som mentor.
Hvem er du?
Vi er på udkig efter en leder, der både kan sikre stabil drift og udvikling. Vi vægter ansøgere med ledelseserfaring og/eller solid erfaring med social- og sundhedsfagligt arbejde inden for døgnområdet, samt har en lederuddannelse, eller er interesseret heri.
Som botilbudsleder er du:
- empatisk og hviler i dine grundværdier, hvorved du fungerer som rollemodel i hverdagen
- er god til at skabe følgeskab blandt medarbejdere, borgere og pårørende, via en anerkendende tilgang
- din ledelsesstil er præget af ordentlighed og anerkendelse, med rum og blik for medinddragelse i processer
- formår at skabe ro, tryghed og overblik i en hverdag, som er foranderlig og til tider uforudsigelig
- ønsker at arbejde med afsæt i Værdifuld Hverdag – hver dag, som er vores fælles tilgang i Social og Sundhed i Haderslev Kommune
- har erfaring med målgruppen og gerne ift. at udvikle og drive botilbud
- formår at være synlig på botilbuddene og være nem at komme i kontakt med for borgere, pårørende og medarbejdere
- har erfaring med og interesse for økonomistyring, gerne med afsæt i aktivitetsbaseret styring. Samt generelt trives med andre nødvendige administrative opgaver.
Hvis du synes, det lyder spændende
Er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Tina Hansen Andersen på telefon 24 85 95 53, for en uformel dialog om jobbet. Det gælder også selvom du ikke ved første øjekast opfylder alle kriterier eller er usikker på, om du kan se dig selv i rollen som den ny leder.
Læs mere her i stillingsprofilen.
Forventet ansættelse den 1. april 2024.
Løn: Vi kan tilbyde en attraktiv løn individuelt sammensat ud fra din uddannelse og erfaring.
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest søndag den 18. februar 2024.
Der afholdes to ansættelsessamtalerunder. Første samtalerunde afholdes mandag den 26. februar og anden samtalerunde afholdes onsdag den 28. februar 2024.
Der vil blive anvendt tests og cases undervejs i ansættelsesforløbet.
Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=00d4f7be)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Social og Sundhed, Christian X's Vej, 6100 Haderslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5982530