Bliv en del af Lønteamet i Haderslev Kommune - Er du vores nye lønkonsulent?

Profilbillede
dato

Har du lyst til at arbejde under mottoet "Rette løn til rette person til rette tid"? 
Så er det dig, vi står og mangler! Med dig på holdet sikrer vi nemlig, at vi i Lønteamet kan administrere løn for kommunens cirka 4.500 ansatte.

Som lønkonsulent indgår du i et erfarent team sammen med 9 andre kollegaer. Lønteamet er en del af Haderslev Kommunes centrale stab for Økonomi og Løn, der består af omkring 50 dygtige og engagerede medarbejdere.

Selvstændigt ansvarsområde
Du vil som lønkonsulent blive selvstændig ansvarlig for dine egne områder. Dine primære arbejdsopgaver vil typisk være:

  • Kvalitetssikring af kommende lønkørsler.
  • Udarbejdelse af ansættelseskontrakter og lønskemaer.
  • Understøtte ledere og chefer i lønspørgsmål og lønanalyser.
  • Håndtere spørgsmål fra medarbejdere i relation til løn, ferie, barsel m.m.
  • Diverse lønrelaterede økonomiopgaver, - herunder afstemning af diverse mellemregningskonti.

Der er tale om en alsidig funktion, hvor du vil blive mødt af daglige ad-hoc opgaver, hvor du supporterer kommunens ledere i spørgsmål omkring løn, overenskomster, ferie, sygdom, refusioner og meget mere. Men samtidig vil du også have faste månedlige arbejdsrutiner i forbindelse med lønkørsler, lønkontrol og lignende.

Vi forventer, at du:

  • har naturlig flair for at arbejde med tal
  • er systematisk og detaljeorienteret i dit arbejde
  • kan arbejde selvstændigt og proaktivt med udfordringer 
  • ved af erfaring, at du evner at samarbejde med ledere og medarbejdere på alle niveauer i en organisation
  • kan formidle letforståelige svar på komplekse spørgsmål til kollegaer og ledere, som ikke har samme faglige indsigt som dig 
  • har erfaring med at arbejde med IT systemer og digitale løsninger
  • er serviceminded, beslutningsdygtig og kan prioritere din arbejdsdag
  • vil bidrage til vores gode arbejdsmiljø og trivsel. 

Vi bruger Silkeborg Data (herunder EG Optima), Acadre og Prisme 365 som de primære systemer. Derudover anvendes Virk.dk også i opgaveløsningen. Forhåndskendskab til de nævnte systemer er ikke en forudsætning, men vil være en klar fordel.

Det vil ligeledes være en fordel, hvis du har erfaring med at læse og fortolke overenskomster og anden lovgivning.

Løn- og ansættelsesforhold
Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst. 

Stillingen er på fuld tid og med tiltrædelse snarest muligt eller senest den 1. september 2024.

Vil du vide mere?
Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt gerne afdelingsleder i Økonomi og Løn, Bettina Rothausen Pedersen på mail: berp@haderslev.dk eller telefon 29 12 03 62.

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest den 23. juni 2024.  

Samtaler forventes afholdt den 3. juli 2024.

Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=95be6a09)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Haderslev Kommune - Økonomi & Løn, Christian X's Vej, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-06-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6062713

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet