Analysekonsulent med strategisk flair til central økonomifunktion

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at skabe sammenhæng mellem datadreven analyse, budgetter og økonomistyring og har du evnen til at kommunikere komplekse problemstillinger på tværs af organisationen, direktionen og kommunalbestyrelsen, så har vi stillingen til dig. 

Da en af vores kolleger har fået nyt job, har vi en ledig stilling i Budget og Analyse. Dine opgaver vil omfatte formidling, analyser og ledelsesinformation. En af dine vigtigste opgaver vil være at styrke vores analysekapacitet og målrette vores anvendelse af data i organisationen. Opgaverne vil berøre forskellige dele af organisationen og dermed en stor del af den kommunale portefølje i form af analyser inden for specifikke fagområder, tværgående analyser samt generel ledelsesinformation. Du vil kunne komme til at arbejde med opgaver som analyser til understøttelse af budgetlægning, sammenkædning af data, udvikling af ledelsesinformation og styringsværktøjer, businesscases, nøgletalsanalyser og diverse analyser efter behov.

Opgaverne vil du løse i fællesskab med kolleger i afdelingen men også i tæt samarbejde med fagområderne, og har du gode idéer til forbedringer, er vi meget interesseret i at sætte dem i spil.

Som analysekonsulent i Budget og Analyse skal du være med til at bringe økonomi- og aktivitetsdata i spil både i den administrative økonomistyring og i den politiske beslutningsproces. Du er således med i hele værdikæden og skal have sans for det strategiske og politiske felt. Det er en opgave, der både kræver data- og analyseforståelse og evnen til at få tal og konklusioner formidlet, så det kan anvendes i et økonomisk styringsperspektiv og i den politiske budgetproces. 

Vi forventer, at du: 

  • med energi og engagement vil bidrage til at udvikle kommunen
  • har personlig gennemslagskraft, som er funderet på en stærk faglighed.

Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor:

  • vi har en uformel omgangstone med højt til loftet og plads til at indfri dine ambitioner
  • vi har høje ambitioner på kommunens vegne og sætter en ære i at løse vores opgaver på et højt niveau – men har også fokus på at prioritere benhårdt, så vi bruger tid og ressourcer rigtigt. 

Opgaver
Som analysekonsulent kommer du til at indgå i vores Budget og Analyseteam og bliver sammen med kollegaerne ansvarlig for udvikling og implementering af en analysedrevet budgetproces. 
Derudover vil dine opgaver omfatte:

  • Udarbejdelse af analyser og business cases til de årlige budgetforhandlinger i samarbejde med ledere og medarbejdere på tværs af kommunen.
  • Løbende analysearbejde på kommunens forskellige fagområder, fra dataindsamling til formidling i notater og præsentation.
  • Udarbejde oplæg til fremtidig styringsmodeller, herunder hvordan arbejdsgange og opfølgningen skal være, gerne i form af effektstyring.
  • Drive den økonomiske implementering af projekter og følge op på projekter indtil der er opnået en stabil drift.
  • Understøtte forvaltninger, direktion og politikere i forbindelse med budgetlægning og -opfølgning.

Om dig

  • Du er analytisk, og brænder for at sætte økonomi og data ind i en større sammenhæng i en politisk organisation.
  • Du har erfaring fra en politisk organisation.
  • Du kan skabe overblik over store datamængder og kan formidle resultaterne klart og overbevisende.
  • Du kan arbejde selvstændigt, systematisk og er i stand til at prioritere dine arbejdsopgaver.
  • Du har interesse for at opfange nye tendenser og dagsordener, som kan understøtte udviklingen af kommunen.
  • Du trives med at være tæt på direktionsgangen og det politiske niveau.
  • Du har en relevant uddannelse, evt. samfundsfaglig videregående uddannelse.

Stillingen
Stillingen ønskes besat den 1. maj 2024 og er placeret i Økonomi & Løn. 

Løn- og ansættelsesvilkår
Fuldtidsstilling med mulighed for ansættelse som specialkonsulent i henhold til gældende overenskomst. 

Økonomi og Løn har adresse på Christian X’s Vej 39 i Haderslev. Vi er 50 ansatte i Økonomi og Løn. Vi er en broget flok, hvad angår opgaver, funktioner og medarbejderprofiler, men vi ser værdi i mangfoldighed og har fokus på at udnytte hinandens kompetencer.

Vil du vide mere?
Få flere oplysninger hos afdelingsleder Mikael Jakobsen, telefon 20 45 38 37. 

Ansøgning
Send din ansøgning og CV via ansøgningsknappen senest tirsdag den 12. marts 2024. 

Samtaler forventes gennemført tirsdag 19. marts 2024. 

Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=bebe01e4)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Økonomi & Løn, Christian X's Vej, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6004168

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet