Afdelingsleder til Det rådgivende team

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at stå i spidsen for Det rådgivende team, hvis kerneopgave er at yde en tidlig og fleksibel indsats, der understøtter, at børn og unge lykkes i familie, dagtilbud og skole, så flere børn og unge oplever at være i privilegerede positioner?

Er du en åben, tydelig, nærværende, empatisk og struktureret leder? 

Så vil vi gerne tilbyde dig en spændende stilling som afdelingsleder i et af vores tre teams, hvor du udover den daglige ledelse i teamet også bliver faglig leder for en eller flere af vores monofaglige teams. Her er mange udviklingsmuligheder, og du får et bredt ledelsesmæssigt handlerum til at sætte tydelig retning og skabe resultater.

Lidt om os
Det rådgivende team er en forebyggende enhed, der i tæt samarbejde med skoler og dagtilbud arbejder med en fælles vision om at styrke almenområdet. Det rådgivende team varetager PPR-funktionen, indsatser rettet mod børn og unge i udsatte positioner samt udvikling af mangfoldige læringsmiljøer af høj kvalitet. Vi arbejder tværfagligt og helhedsorienteret, og involverer barnet og barnets familie og netværk i bæredygtige indsatser.

Det rådgivende team er tværfagligt sammensat, organiseret i tre distrikter bestående af familie-koordinatorer (med socialfaglig eller pædagogfaglig baggrund), fysio-/ergoterapeuter, pædagogiske konsulenter (0-6 års området), specialpædagogiske konsulenter, psykologer og talehøresprog konsulenter; en afdelingsleder i hvert team samt en overordnet leder. 

Vi er, med understøttelse af Impact Uddannelse, og i samarbejde med hele skoleområdet, optaget af at arbejde med Professionelle Læringsfællesskaber, hvor vi har fokus på læringsperspektivet i vores interne og eksterne aktiviteter. Vi har netop afsluttet et længerevarende kompetenceudviklingsforløb med Clavis Erhvervspsykologi, hvor alle medarbejdere i Det rådgivende team og Sundhedsplejen er uddannet til at understøtte udviklingen af mangfoldige læringsmiljøer med gode deltagelsesmuligheder for en bredere vifte af børn i dagtilbud og skole. Vi arbejder målrettet med udvikling af vores konsultative praksis, hvilket du ledelsesmæssigt får til opgave at facilitere og lede ind i.

Personale- og faglig leder
Som afdelingsleder skal du være en inspirerende, udviklende og nærværende daglig leder, hvor du ledelsesmæssigt understøtter medarbejdernes opgaveløsning og hvor du løbende er i dialog med distriktets samarbejdspartnere. Du får personaleansvar for medarbejderne i teamet og vil stå for ansættelsesprocesser, arbejdet med teamsamarbejde og trivsel, MUS-samtaler, opfølgning på sygefravær samt den daglige ledelse i teamet. Du vil ligeledes være i tæt samarbejde med dagtilbud- og skoleledere i distriktet i forhold til samarbejde og koordination af vores fælles opgave.

Som faglig leder for en eller flere af vores faggrupper skal du sikre fælles retning, facilitere udviklingsprocesser, skabe rammer for et ensartet serviceniveau samt bistå med fagrelevant sparring. Du får til opgave at arbejde med oversættelse og realisering af lokale visioner, mål og strategier. Du skal have indsigt i lovgivningen på området og holde dig orienteret om ny viden, så vi løbende udvikler vores opgaveløsning til gavn for børnene. Hvilke faggrupper du får det ledelsesmæssige ansvar for, afhænger af dine kompetencer set i sammenhæng med det øvrige ledelsesteam.

Der er ikke krav om en specifik uddannelsesmæssig baggrund, men du skal have en relevant uddannelse i forhold til stillingen. Vi håber du har erfaring med ledelse og at du er motiveret for såvel personale- som faglig ledelse. Vi glæder os til at modtage din ansøgning. 

Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at ringe til os, for at høre mere om stillingen.

Chef for dagtilbud Thomas Andersen træffes på telefon 21 57 34 48.
Afdelingsleder Nina Rimmer Hvelplund træffes på telefon 23 28 40 50.
Afdelingsleder Cathrina Aaes Sørensen træffes på telefon 40 23 58 90.

Tiltrædelse 1. marts 2024. 

Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest den 10. januar 2024 inden kl. 12.

Ansættelsessamtaler:

1. samtalerunde afholdes den 16. januar 2024. 

2. samtalerunde afholdes den 19. januar 2024. 

Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=c9ac68a0)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Haderslev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Det rådgivende team, Christian X's Vej, 6100 Haderslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956543

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet