BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at gøre en forskel for ældreområdet i Haderslev Kommune?
Kunne du tænke dig at sætte dit præg på udrulningen af hjemmeplejens nye organisering, hvor arbejdet med rehabilitering, kvalitet og kompetenceudvikling prioriteres højt, i samarbejde med borgere og medarbejdere?
Vil du ydermere det bedste for borgerne, og kan du skabe mening og sætte retning for medarbejderne?
Så er det dig, vi ønsker at få med i hjemmeplejens ledergruppe.
Hvem er vi?
I Haderslev Kommunes Hjemmepleje arbejder vi målrettet med skabelse af en værdifuld hverdag for vores ca. 1.200 borgere. Det gør vi ved at samarbejde, tænke nyt og prioritere den nære ledelse. Med strategien Værdifuld Hverdag har vi givet borgerne et løfte: vi vil hjælpe dig med det, der er mest værdifuldt i din hverdag – hver dag.
Det er et løfte, vi tager seriøst, og vi har brug for dig til at bedrive god og nærværende ledelse.
Vi ved, at medarbejdere i trivsel skaber den største værdi for borgerne, derfor prioriterer vi nærværende og relations skabende ledelse.
Hjemmeplejen er pt. inddelt i 5 distrikter.
Hvert distrikt består pt. 50-70 medarbejdere fordelt på døgnets 24 timer.
Udpluk af arbejdsområde:
- Medansvarlig for at arbejdsmiljøet er sundt i et tæt samarbejde med distriktsleder og medarbejdere samt Trio.
- Ansvarlig for at planlægge, disponere og koordinere ressourcer og kompetencer.
- Ansvarlig for den daglige drift og udarbejdelse af de daglige kørelister.
- Ansvarlig for uddelegering og fordeling af sundhedslovsydelser i et samarbejde med den enkelte medarbejder.
- Sikre, at opgaverne udføres i overensstemmelse med indsatskataloget i Haderslev Kommune.
- Ansvar for at overenskomstaftaler og arbejdstidsaftaler overholdes.
- Ansvarlig for planlægning af medarbejdernes frihedsønsker og dækning af vagter.
- Afholde teammøder, demensmøder, assistentmøder.
- Deltage i at arbejdsmiljø- overenskomst og arbejdstidsaftaler overholdes.
- Deltage i supervision.
- Sparringspartner omkring borgere.
- Deltage i samarbejdet med de faglige organisationer.
- Indberette løn, ferie og fravær i lønstyringssystemet.
- Koordinering af distriktsgruppens transportmidler.
- Teamlederen har opgaver tværgående i to distrikter
- Medansvarlig for udrulning og forankring af nye udviklingsaktiviteter i forhold til dine ledelsesopgaver.
- Er stedfortræder for distriktslederen ved fravær, beslutninger om personalemæssige forhold tages i samråd med øvrig ledelse.
Frihed, service og balance:
Vi er en værdibaseret organisation. Det betyder, at vi har så få regler som muligt. Vi søger tværfaglige løsninger i en virkelighed, der hele tiden forandrer sig. Vores værdier er pejlemærker for en kultur, vi tror på sikrer høj trivsel og gode resultater. Du får derfor i høj grad mulighed for at være med til at præge hverdagen, i en hjemmepleje i konstant udvikling.
Vores kerneopgave er at fremme borgerens mulighed for at leve en selvstændig tilværelse. Det gør vi sammen med borgeren og deres netværk. Det udfoldes bl.a. i det tværgående samarbejde – både i lederteamet i hjemmeplejegruppen, på tværs i fælles ledergruppe – og i samspil med myndighedsafdelingen, sygeplejen, plejebolig og træning/aktivitet.
Vi tilbyder:
Vi tilbyder dig et alsidigt og udfordrende job med en indholdsrig og afvekslende arbejdsdag og med en engageret personalegruppe. Vi er i gang med at løfte hjemmeplejen til nye højder, blandt andet gennem arbejdet med opbygning af mere selvstændige medarbejderteams og en ny ledelsesorganisering. Dette vil du også blive en aktiv del af. Du får det ledelsesmæssige ansvar for den daglige drift i tæt samarbejde med distriktslederen.
Lønnen er i henhold til gældende overenskomst på området.
De rette kandidater indeholder:
Vi forestiller os, at du er uddannet social- og sundhedsassistent med autorisation, har erfaring som leder eller har interesse i at tage en lederuddannelse. Du besidder gode IT-kundskaber. Du arbejder fællesskabende og er anerkendende i din tilgang til alt samarbejde. Du har flair og interesse i drifts og faglig ledelse og går foran i arbejdet med at forankre værdifuld hverdag i daglig praksis sammen med medarbejdere og ledelseskollegaer.
Ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst mellem KL og relevant faglig organisation.
Yderligere oplysninger:
Har vi vakt din nysgerrighed, og har du yderligere spørgsmål, så kontakt gerne strategisk ledelseskoordinator Dorthe Friedrichsen - Senior og Rehabilitering på telefon 21 83 72 25.
Tiltrædelse 1. november 2023 eller hurtigst derefter.
Ansøgning:
Send din ansøgning, CV samt relevante bilag via ansøgningsknappen senest den 20. oktober kl. 12.00.
Samtaler forventes afholdt i uge 43
Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=5dc1ff42)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Plejedistrikt Braine, Hiort Lorenzens Vej, 6100 Haderslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5915597